Tuesday, January 31, 2012

Precious Moment with K. Lyn and Nik Noraiza Azreen

Bismillah dan As-salam...
2 hari di Felda Lui Timur...
pengalaman yang agak unik...
kali pertama aku menghadiri Majlis yang sememangnya kukuh semangat kemasyarakatan dan masih mengekalkan tradisi kekampungan...
(walaupun aku juga orang Kampung. tapi tradisi kekampungan itu semakin lenyap ... :( )

Btw Congratss K. Lyn...
Happy for you... 
K. Lyn... 3 tahun lebih tua dari aku...
kenal masa mula2 daftar di HKL... kemudian ditempatkan dalam ward yang sama...
Jadi house mate aku selama setahun sebelum aku berpindah balik ke Penang... :D

" Barakallahu lakuma wa baraka Alaikumaa wa jama'a bainakuma fii khaiiir"
Semoga perkahwinan diberkati dan berbahagia hingga ke akhir usia...
Oh ya... moga cepat2 dapat Zuriat yea... :D Amin...

29 Hb tu, Abis kenduri K.Lyn dalam pukul 3...,
aku terus balik rumah adik aku dan sampai dekat Maghrib...
Alhamdulillah jalan nak masuk KL tak sesak...
Dalam jam 11.30 pm, adik aku terus hantar ke Pudu...
bas jam 12 malam... rasanya kali ke dua aku naik bas rosak dalam perjalanan...
dan ambil masa sat saje untuk tukar Bas lain...
sampai penang waktu subuh...


Pagi 30 hb, dalam jam 10am...
aku terus ke Komtar... Jumpa Nik Noraiza Azreen datang bercuti dengan
husband dia di Penang...
kawan misi since belajar 2005...
sempat berada di HKL dengan aku walaupun department yang berlainan...
selepas setahun setengah, dia minta transfer sebab nak ikut Husband balik Muar...

huhu... rindu memang rindu...
insan ini memang rapat dengan aku dulu...
masa kat Kl, macam biasa aku merempit,
dengan Nik la aku keluar jejalan malam2 nak tau jalan...
sesat pun pernah... hihi...



Just teringat perbualan aku dengan Nik...


                       Nik  :  Ika.Ko bila pula nak kawin...?
                       Aku : Tahla nik. tunggu sampai hujung tahun ni...kalau ada jodoh adala...
              kalau tak sampai seru lagi insyaAllah orang ingat nak resign gi                                                                    Arab saudi next year, cari pengalaman...


hm...
betul... seminggu ni bila duduk bersorangan di rumah adik aku jadikan aku terfikir tentang ini...
bila hidup, kawan semakin berkurangan dek mereka sudah ada komitmen lain...
tak nafi aku agak kesunyian...


Dan Doa ini masih sama...
Ya-Allah... Kurniakanlah aku seorang suami yang terbaik 
untukku, Agamaku, zuriatku, kehidupanku,
serta dia dapat mencintai aku dan menerima segala kelamahanku, diriku
dan kaum keluargaku seadanya...
jadikanlah kami pasangan yang dapat mencintai antara satu sama lain secara Halal disiMu dan diredhaiMu...
Ya-Allah, jadikanlah aku seorang wanita yang taat dan setia buat suamiku... 
yang memberikan ketenangan kepadanya di saat suka dan duka...
yang senantiasa menggembirkan dan menyenangkan hatinya,
 yang sentiasa bersyukur diatas segala pemberiannya, 
serta ibu yang terbaik terhadap zuriat2nya... 
dan bantulah kami untuk sama2 menjadi insan yang senantiasa berusaha 
menjadi yang lebih baik di sisiMu... 
Amin...

kau jadilah perkahwinan kami perkahwinan yang berkekalan hingga ke syurga Jannah...

Ya - Allah... engkau maha memberi petunjuk dan penentu segala kejadian...
Amin... :)

Oh ya...
bye2 En Januari...
En Februari... datangla...
aku tahu kalau aku tak sambut pun kalau tetap datang juga... :P



Sekian, Wassalam...


No comments:

Post a Comment