Thursday, January 5, 2012

Yesterday : Started with Messy moments but it ends up with a Wonderful at last...Thank You Allah :)

Bismillah dan As-salam...
hm... Harini keja malam,
tadi adik aku baru je msg yang dia dapat cuti sampai isnin...
so plan nak gi KL Sabtu ni tak jadi la sebab dia balik sini...
dan maybe hujung bulan ni pon nak gi lagi sebab InsyaAllah nak gi makan kenduri K.Lyn  kat Seremban... jadi Ok la... :)

Btw... Semalam Ya-Rabbi serabut betul...
mula2 datang kerja, jam 7.05 am... patient yang kawan aku jaga dah asystole...
macam biasala CPR berganti... mungkin memang dah sampai waktu,
Pronaunce death jam 8.15 am camtu...
Then after settle bab kawan aku tu,
Pesakit burn yang aku jaga under Pastic Team...
Dressing badan dia hampir sejam...
Tiba2, Dr.Vashanti datang bagitau yang patient aku ni kena transfer ke Hospital Ipoh as soon as possible
sebab ICU diorang dah ada bed kosong...

( Patient ni  transfer dari ICU Hopsital Teluk Intan sebab di sana tiada Plastic Team kerana burn patient hanya akan diurukan oleh Plastic Team...
Selepas kejadian, beliau dimasukkan ke dalam ICU Hospital Teluk Intan,
pada mulanya nak tranfer ke Hospital Ipoh, Namun tiada bed then transfer ke GH penang )

Adeh!!! terus serabut...
( seryes dalam hati memang cakap... memang tingin nak gi sana... tapi bukanla harini... )
Macam biasla uruskan tranportation, equipment eg: monitor, infusion pump, oxygen yang nak digunakan dalam ambulance juga emergency drug yang bakal digunakan sekiranya apa2 berlaku sepanjang perjalanan nanti...
Alhamdulillah... God Bless Me... syukur,
dapat phone dari unit tansport yang ambulance available jam 3pm...  :) 
jadi orang petang la yang kena pergi...
( sebenarnya aku ni tak kisah pon kena jalan2 hantar pesakit, dulu kat Kl dah banyak kali hantar, tapi bukanla tarikh 4 januari 2012 kot)

Masa uruskan segala equipment untuk pesakit tu, seryesly, aku tak sedar yang Tag nama aku yang aku hanging kat leher ni tersangkut then terjatuh...
bila aku pi balik dekat kawasan stor tu baru aku terperasan yang Tag nama aku dah bertaburan atas lantai... dan the first thing yang aku ingat adalah kunci locker yang aku hang sekali... huhu... macam nak nangis weh...
( my wallet, kunci rumah etc semua dalam locker, camna nak masuk rumah balik keja nanti ???)
nak cari masa tu, aku ada pesakit yang nak dijaga,
 so terpaksala lupakan hasrat untuk seketika...
then bila jam 1pm , waktu melawat, aku pesan kat kawan aku suruh tengokkan sat pesakit aku... macam spider tercari2 kunci tu sebab stor aku tu banyak sangat barang...
mungkin dah lama cari, dan teringatkan kembali pesakit aku, aku terpaksa beralah sekali lagi...

Then masa nak patah baik pergi ke pesakit yang aku jaga,
Dr. Eric ada pegang kunci dan riuh2...
" kunci sapa hilang ni??? "
hehe... tersengih kambin aku...
Tq Dr. Eric...

Then habis setllekan bab pesakit aku dalam jam 3 ptg cmtu hngga naik ambulance,
dapat juga pulang rumah...
memang agak serabut semalam

Something happened at last...
it become a happiest, wonderful, 
memorable evening in my life...
Thank you Allah... :D

Sekian, Wassalam...


No comments:

Post a Comment