Tuesday, January 24, 2012

Chicken Pineapple Pizza

Bismillah dan As-salam...

Menu Pizza ni aku reka masa usia awal 20an...
agak lama tapi aku masih ingat...
gara2 peminat setia Hawaian chicken Pizza Hut... :P
Roti pizza :
- Tepung gandum, sebiji telur, mentega, Yis, Garam dan air panas...
( sukatan bahan aku tak dapat aku tulis sebab aku selalu agak2 masukkan bahan masa uli doh roti ni... :(

Sos + Ayam :
 - Sedikit minyak, Bawang Putih, cili mesin,buah tomato segar yang di kisar, sos cili
isi ayam, air dan garam gula...
( cara masakkan seakan sambal tumis...
cuma ayam dimasukkan akhir sekali kerna akan dimasak sekali lagi dalam oven )
 resepi yang sama ini juga selalu aku buat kalau nak buat sos spaghetti...
cuma isi ayam diganti dengan isi daging yang dicincang dan dimasukkan sedikit beberapa slice keju...


Bahan lain :
-Nenas masak

- Mozarella
Taraa!!! inilah Pizza Home Made yang aku suka buat dulu...
dan aku baru buat hari ahad 2 hari sudah...
bubuh Mozarella banyak sedap sebab melekat2...
tapi... badan pon bertambah sedapla nampaknya... :P
tak makan selalu takpe kan???
( ayat penyedap hati )
Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment