Thursday, January 19, 2012

Ayam paprik

Bismillah dan as-salam...

Lepas kerja malam haritu, aku berulang dari penaga ke tempat kerja...
sebab nak ambil peluang bermain dengan Si Twins tu... :)
Minggu ni minggu terakhir adik aku mengasuh...
Jam 12 tengahari aku mula bertolak pergi kerja dan 
sampai rumah selepas balik kerja dalam jam 10.30 camtu...
Hm... nak online punyala susah...
aku pun tak bawa balik lappy, tak budget nak berulang... 
kena pujuk adik aku dulu baru dapat online sebab dia asik layan ceta korean online ni...
Dan ni dah ada kat rumah sewa...
Dapatla update blog... ( hihi )
Blog rahsia hati kot... 
patut letak nama ni rasanya...( -.-")

Btw masa kat rumah,
macam biasala... masak... ada hari buat Tomyam...
then ada barang tomyam lebih, terfikir nak masak ni...
Resepi dia memang mudah... dulu kat Kl aku rajin masak...
rasanya duduk sana 3 tahun jarang sangat aku beli masakan paprik atau makanan luar sebab aku prefer masak sendiri... elak Ajinomoto ( MSG)

Masakan paprik...
- isi ayam/daging/udang/sotong
-minyak 
- Cili mesin , Serai, daun limau purut dan Sos Tiram ( bahan wajib )
-bawang , sayuran campur dan air
- bahan perasa garam dan gula
masak dan makan... insyaAllah sedap... simple je... 

( Aku memang ada terfikir nak buka nursery...
tapi kadang2 terfikir buka kedai makan pun ok gak kot...)

5 hari lagi bekerja sebelum pergi Kl...
Chayok2 Zalikha!!!

Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment