Saturday, January 14, 2012

Bertemu dan berpisah...

Bismillah dan As-Salam...
Teringat Lagu Pengakap masa zaman sekolah dulu...
walaupun aku Join St John Ambulance. Tapi tau juga lagu ni sebab lagu ni Femes kan?



Dalam setiap pertemuan mesti akan berakhir dengan perpisahan...
itu adat kehidupan...

Terima kasih Ya-Allah kerana mempertemukan aku dengan dua orang insan ini...
walaupun hanya 11 bulan bersama...
namun kenangan itu... insyaAllah akan aku ingati hingga ke akhir usia...
Akak Norehan dan Kamarul Nizah.
Diorang meyambung post basic kebidanan selama setahun di Hospital Pulau Pinang.
dan telah tamat semalam...

kak Kam ( gambar kiri).. Aka my roomate...
( minat hindustan sangat2... maklumla berketurunan india :) )

Walaupun hanya 11 bulan bersama...
 banyak juga kenangan manis bersama diorang....

Kali terakhir melihat dioarang dalam Uniform...

Semalam masing2 sudah pulang ke pangkuan keluarga.
kedua2 bekerja di Klinik Kesihatan Sungkai,Perak...

Sepetang sampai semalam,
aku sibuk mengemas rumah ni basuh langsir, buang sawang, tukar tikar getah baru, mop lantai dan buat apa yang patut sebab esok akan ada orang baru yang akan masuk rumah ni bagi menggantikan insan berdua ini... :)
dan sekarang yang tinggal di dalam rumah ni aku dan ija.
ija ada di Kg. dia Di Sg. Siput sebab bercuti kerja malam...

Mudah2an ada jodoh...
kita dipertemukan lagi yea akak berdua... Amin :)
Sekian , Wassalam...

No comments:

Post a Comment