Saturday, December 3, 2011

Pavlova

Bismillah dan As-salam...
Masa pi Kl last week...
Aku yang keboringan pon meng'google' la 
resepi2 menarik untuk menambahkan ilmu pengetahuan aku dalam bidang masakkan...
terjumpa resepi ni... 
wee!!!
Alhamdulillah... buat kali pertama jadi...
syukur... :)

Ini guru2 yang mengajar dan resepi yang aku ambil dari diorang :)
link 
Akak lemongrass
Akak Irma

Bahan2 nya...

proses memasak... :)

 buah2an... 

Taraa!!! siap!!! Alhamdulillah...


Dan yang ni hampir tinggal setengah...
setelah aku mak sedara dan adik2 menikmatinya...
Apapun...
Terima kasih kepada tuan empunya blog diatas kerana sudi berkongsi resepi...
aku malas nak salin balik...
sebab aku ambil resepi dari dorang dan aku alter sikit2...
jadi better kalau nak buat ikut resepi sifu yang betul...:)
rasanya memang manis dan berlemak... sebabtu kena letak fruits yang masam...
baru dapat dapat naik...

Apapun sebagai dessert dan nak buat minum petang2 rasanya ok kot...
tapi aku lebih suka kalau nak masak makanan kampung...
lebih classy gitu...
bak orang kata...
yang lama jangan dilupakan

Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment