Sunday, December 4, 2011

Macarons...

Bismillah dan As-salam...
Dulu aku penah tulis nak try buat makanan ni...
Alhamdulillah... semperna cuti 4 harini ni dapat juga buatkannya...
 resepi dan cara masakkan aku ambil dari sini...

Chef Azita
tak lupa video2 yang aku lihat kat You tube :)
tenkiu sifu kerna sudi berkongsi resepi... 

Bahan2nya... :
( takla banyak sangat... tapi yang banyaknya gula... haish!!! )
Prosess pembuatan...

Taraa!!!
hehe... oleh kerana aku adalah pelajar yang ingkar...
struktur dia takla secantik dan serupa yang asal... :(
apapun nice trial kan???
tapi seryes manis macam makan gula...
kalau nak beli parak juga macoron ni...
mggu lps masa pi KLCC aku ada beli beberapa biji makan dengan adik aku
harga dia RM 3.90/ pcs ... -.-"
skali jarang2 bolehla makan...
kalau slalu... boleh bankrup... huhu
baik buat sendiri kerana rasanya sama je yg aku buat ni dengan yg dijual kat KLCC tu...
:)

Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment