Tuesday, May 3, 2011

Hari Bahagia Mereka... :D

Bismillah dan As-salam...
"Musim cuti ni, orang melayu takda kerja lain, asik nak kawin ja... "
hehe... teringat aku leteran cikgu Nordin yang ajar aku Math masa form 4 dulu...
dia bebel sebab terpaksa rush ke tempat kenduri selepas mengajar kelas tambahan...
hm... betul juga cakap dia...
bila dah dewasa ni, aku tak terkecuali menerima jemputan kahwin kengkawan aku...
walaupun ada yang tak dapat pergi, dek kejauhan dan tak dapat cuti...
maklumla misi ni weekend pon keja, hari pekerja pon sama... huk2...
kadang2 otak gelong ni terpikir... kan best kalau bagi pesakit cuti...
balik rumah waktu weekend...
tapi memang aci potong kuku...( hehe) takkan jadi punya... :(

Hm bercakap pasal Hari bahagia ni, sabtu 2 hari lalu,
aku sempat pergi ke majlis kawan aku... syukur...
walaupon sampai dekat jam 4 ptg sebab pagi tu aku kerja,
yang penting dapat jumpa pengantin...
maklumla hari bahagia mereka...
Hm... kenduri samsinar... kawan masa mengaji misi...
dan dulu kami sama2 posting kat GHKL,
dan dia masih kat sana sebab suami dia bekerja di sana...

( mekasih cik google...)
HUHU... YANG NI AKU AGAK KUCHEWA...
TAK DAPAT NAK PERGI... WARGHX3!!!

mudah2han perkahwinan mereka kakal hingga ke hujung usia...
dan yang muslim... insyaAllah hingga ke syurga... Amin...


DOA UCAPAN TAHNIAH UNTUK PENGANTIN...
( sunat dibaca kepada pengantin sebagaimana yang diajar oleh Rasullullah S.A.W)

" semoga Allah memberkati untukmu dan memberkati keatasmu
dan menghimpunkan kamu berdua di dalam kebaikan "
(- HR Abu Dawud, Tarmidzi , Ibnu Majah, Ahmad)


"Apabila seseorang perempuan menunaikan solat 5 waktu,
berpuasa di bulan Ramadhan,menjaga kehormatan,
serta menutup aurat dan taat kepada suami,
maka berhaklah ia masuk ke syurga melalui mana-mana pintu yang disukainya. "
- Hadith Rasulullah SAW.



Wishing for a simple wedding but Huge of blessing...
InsyaAllah...Amin... :)

Sekian, Wassalam...




No comments:

Post a Comment