Thursday, April 7, 2011

A walk to remember...

 Bismillah dan as-salam...
Pagi tadi, dalam pukul 9 lebih, aku pergi menemani ummi pergi bank...
balik dr bank , sepanjang menyusur kawasan kepala batas itu,
aku memang perasan sangat2 dari sebelum ini... banyak dah berubah...
memang orang slalu kata masa dah berubah...
sebenarnya, masa itu tidak pernah berubah... masih 24 jam lamanya....
tapi zaman dan persekitaran yang senantiasa berubah...
 dan sedar tak sedar umur kita di dunia semakin pendek... huhu...
cukupkah amalan aku ???
-.-"

dan lepas asar, macam biasa bailk ke rumah sewa naik bas,
naik feri di jeti, kemudian ambil bas ke rumah sewa...
dulu.. masa kecil... keluar ngan kengkawan untuk ke sana...
tapi sekarang aku gunakan feri tersebut untuk kerumah sewa...
dalam erti kata lain... ke tempat pencarian rezekiku...
situasi yang aku tak pernah rancang dan duga sebelum ini...

Entahla... hidup tak dapat di duga...
perjalanan diaturkan oleh Nya...
kadang2 kita sedih dngan apa yang kita hendaki tapi tak dapat dimiliki...
sedangkan kita tak tahu... kemungkinan perkara itu tidak baik untuk kita...
tapi satu perkara... aku sangat2 bersyukur... aku ada Allah dan keluarga...
tak lupa kawan2... yang aku tak nafikan semakin berkurangan bukan kerana mereka lupakan aku...
mungkin kerana mereka ada tanggungjawab yang lebih setelah berkeluarga...
cuma buatku... tidak pasti... percaturan hidup yang bagaimana...
cuma berharap agar senantiasa berada di dalam keredaanNya....



suasana petang atas feri... ( menghala ke pulau...)

Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment