Friday, April 8, 2011

Aku rasa jatuh sangat...

Bismillah dan As-salam...
Entahla... luahan kali ini...
agak beremosi jugak kot....
hal yang remeh tapi diperbesarkan...
rasa down sangat2!...
cetanya macam ini...

aku ada sepupu yang juga kerja misi macam aku tapi bahagian cardio di hospital ini juga...
macam biasala... aku jarang nak ceta kat orang... kalau orang tanya cam mana kerja...
jawapan yang sama... "huhu.. stress... rasa kena buli..."
tapi tidakla sedetail mana... walaupun dalam blog ada aku luahkan.. seryer ada lagi... lebih teruk rasanya...
aku rasa jawapan ini biasa bukan???
dan bila sepupu aku bertanya... inilah juga jawapan aku... huhu...

nak jadi hal, sister wad sepupu aku dalam progress nak ambil post basic icu,
juga sedang dalam attachment di Icu...
dia kenal aku... so dia ada bersembang dengan sepupu aku di ward mereka...
dia ada tanyakan bagaimana aku di ICU... ok ka?
sepupu aku bgtau sama jawapan dengan aku....
" sepupu saya stress sikit... biasala tempat baru...adala dia rasa macam kena buli... tapi biasala sister"
sedang sepupu aku bersembang dengan ketuanya...
rupa2nya ada orang pasang telinga...
Dr.Aneas Melayu, perempuan, ISLAM....
then dia menyampuk... sepupu You tu kat ICU ke skrg?
sepupu aku kata ye jela... ( tak terjangka yang perbualan mereka didengari)
perkara ini berlaku awal bulan mac seingat aku...

Nak jadi Hal... tadi, kecoh di dalam ICU... bising kata aku kutuk staff ICU...
huhu... sedih sangat2!!!
bila aku pi tanya,... baru ada seorang umat buka cerita kata aku pi cerita kat sepupu aku tentang GICU staff... dan orang yang tinggi pendidikan itu yang buka cerita...
huhu... SEDIH benar!!! apala dosaku dekat umat tu???

mengapa dia pi bawa cerita yang dia tak sendiri dengar dari mulut aku....
seryer... DR. tu... hari ini baru aku jumpa...
muka sangat lembut... cantik...
tapi memang tak jangka... manuasia jenis apa...
tahla... aku pon sebenarnya dah letih...
letih dengan perkara yang bermain dengan emosi...
sangat2!!!
( mudah2an Allah berikan aku kekuatan ini...)
mudah2an Allah bukakan hatinya agar tidak menjadi mulut tempayan macam itu...
malas sangat2!!!
letih!!!..

" Ingat masa kecil... aku amat mengkagumi orang yang pandai2...
namun bila dewasa ...
aku lebih mengkagumi manusia yang baik hatinya... :D"

Sekian,Wassalam...



No comments:

Post a Comment