Friday, April 22, 2011

Ikan bakar versi Malas... :P

Bismillah dan As-salam...

Hari ini bangun pagi ummi suruh masak ikan bakar utk masakan tengahari...
dok prepare nak masak tu... baru teringat musim hujan, sabut pon masih lembap,
tetiba dapat idea nak masak ikan bakar cara malas aku...
( malas nak pergi kedai beli arang ... hihi)

tara!!... aku balut dengan daun pisang, bakar atas dapur!!!
aku letak serai yang aku tumbuk nak bagi wangi untuk
ganti wangi ikan kalau bakar direct atas bara api
hihi... Good idea!... kahkahkah!!! ( pemalas sebenarnya!!!)

ini dia hasil ikan bakar atas dapur aku... sedap juga!( masuk bakul angkat sndiri... :P)
ala2 steam... tapi ok je pon...
bagus juga untuk kesihatan... boleh elak jelaga... tak bagus untuk lung...
air asam pon versi malas... xde limau nipis ,
aku hanya pakai air asam jawa...( double malas)
teruk kan...???

ha... yang ni rajin sikit... semua bahan ada... lengkapla sayur kacang panjang
( kacang panjang mak aku tanam... )


Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment