Sunday, August 21, 2011

Menu berbuka ramadan kali ini...

Bismillah dan As-salam...
Ramadhan kali ini...
menu berbuka aku amat simple...
memang boleh kira aku berbuka di rumah sewa amat sedikit...
rasanya tak sampai 5 hari...
manakala selebihnya aku banyak berbuka di rumah bersama keluarga ku... hihi...
 dan di tempat kerja ...huhu...

macam aku kata awal ramadah dulu...
rancang untuk buat laksam, dan Alhamdulillah...
memang aku berkesempatan buat Laksam... :)
naik hangit tangan2 mengukus 'mee' laksam...
hihi...

banyak bukan???
OPSSS!!! bukan hanya kami sekeluarga sahaja yang makan laksam sebegini banyak...
di Kg ku, masih mengamalkan memberi juadah berbuka buat jiran tetangga...
dan hampir setengah darinya diberikan kepada jiran2 sebagai menu berbuka puasa...
( sila note yang kuahnya aku tak sempat nak snap gambarnya akibat kesuntukkan masa... hihi)...
busy bebenaule yer... :P



hihi... ni masa paknjang aku buat berbuka beramai2...
macam ni la kaum selalunya kaum keluarga kami berkumpul...


dan ini... menu berbuka puasa semalam...
Yummy2... cucur udang kuah kacang dengan kanji...
hihi... sedap wooo... :P

aku bab makan ok je... senang gitu...tolak batu kayu...
dan makn je apa2 asal kenyang...
tapi berlainan pula buat adik aku yang no 3 ngan 4 tu...
 wajib makan nasi masa berbuka... hm..

Apupun syukur...
memang ramadan kali ini menunya agak simple berbanding tahun2 sebelum ini...
kerana kami sekeluarga agak sibuk mengemas rumah yang belum habis di kemas itu...
haish!... payah kan nak berkemas bila kerja shift tak tentu masa ni... huhu

Sekian, Wasssalm...

No comments:

Post a Comment