Tuesday, August 2, 2011

2 ramadhan 2011

Bismillah dan As-salam...

Hari kedua puasa... cepat kan masa berlalu...
kadang2 aku terfikir... mungkin disebabkan 'jam' yang yang makin murah dan 
melebihi 5 buah dalam sebuah rumah menjadikan masa semakin cepat... ( huhu...)
fikiran yang teruk bukan??? tapi bab jam yang banyak tu realitikan?... 
( ish2... awat dok mengarut zalikha!)

Hm... berbalik kepada puasa ni... hihi.... malu nak cakap...
sebenarnya aku dah confirm kena ganti 2 hari puasa.. ( ish2... malunya!)
insyaAllah... esok akan mula puasa...
tadi masa kat tempat kerja...
biasala... orang2 perempuan yang ABC ( Allah bagi cuti ) ni....
kena pergi makan awal sikit...
sebab nak cover kengkawan lain masa diorang berbuka nanti...
aku tersenaraila.... masa masuk pantry, yang masa tu xde sapa2, 
dan tengah dok prepare nak makan...
masuk segolongan Dr. lelaki Non-Muslim...
fuhhh.... malu betul... first time aku makan waktu tak posa depan orang lelaki...
depan adik dan abah aku pun tak pernah... wargh2!!! huhu...
( Walaupun abah tau bila anak2nya tak berpuasa bila kami kat rumah)
mulanya memang nak keluar... tapi budak2 ni halang...
kita ara reason la zalikha... huhu...
aku pon terdiam... adoi!

hm...semalam hari tidur... balik kerja malam terus balik penaga...
adik2 aku 2 orang lagi ada kat rumah...
walaupun x berpuasa... 
tapi memang meriah bila sekeluarga berkumpul berbuka bersama2...Alhamdulillah... :)
kami masa simple ja...
dan yang penting cucur cempedak ada... hihi...
lately aku agak addicted ngan cucur ni...hihi...
pastu aku dok mengidam masak laksam...
laksa dah buat sebelum puasa baru2 ni...
mak aku cakap tunggu sabtu ni nak buat laksam...
aku ada... tu yang penting... orang kuat dapurla kononnya... hm...
walaupun aku agak tau buat... tapi biasala tangan ibu lebih sedap bukan???
dan masa tu adik aku yang no 2 balik... hehe... 

Sekarang bila tolak masa yang sememangnya berharga dan kerja yang tak tentu ni...
aku dah decide untuk bulan puasa ni request kerja pagi hari jumaat, sabtu dan ahad,
unless kalau memang night duty jatuh waktu tu,
aku reda jela...
aku akan berulang dari kg untuk 3 hari ni... pastu kalau cuti waktu weekdays...
memang aku akan balik sana...
hm...
dan aku juga minta lebih untuk kerja pagi...
insyaAllah nak pi teraweh... masjid Dato' keramat paling dekat... 
mudah2an dipermudahkan... Amin... :)

aku ada terbaca yang ni di blod yang aku Follow...
salah satu amalan dalam bulan puasa...
hm...
Doa Harian Bulan Ramadhan...


Apapun buat muslimin dan muslimat sekalian...
selamat berpuasa... mudah2an amalan kita diterima olehNya... Amin... :)


Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment