Thursday, July 28, 2011

Tiredness These Days!


Bismillah dan As-salam...
3 hari lagi masuk bulan Ramadhan...
mudah2han kita dapat melakukan Amal ibadat yang terbaik untuk tahun ini...
huhu... tak dapat gambarkan amat letih kebelakangan ini...
bukan hanya sebab bab buat kerja rumah...
malahan di tempat kerja pon sama...
sekarang amat busy sampai solat pon aku tinggal masa kerja...
huhu... yang mana penting zalikha???
(Ya-Allah... ampunkanlah dosa2 ku...T.T)
dan biasala... bila berulang ni... perjalanan memang ambil masa sejam...
maksudnya 24 jam aku minus 2 jam perjalanan pergi dan balik kerja...
jadikan masa aku 22 jam...
bukannya apa asik berulang sekarang ni sebab aku nak biasakan diri, 
kemungkinan bulan Ramadhan tahun ini aku nak berulang kot...
kesian kat parents... berbuka 2 orang sahaja...
huhu... sekurang2nya aku ada ok sikit...
entahla... setakata la macam nila perancangan aku... 
tapi tak pasti lagi....

hm.. bercakap pasal bila berulang ni pergi kerja ni ,
kerja pagi, aku bertolak jam 5.30 am dan kerja petang aku bertolak jam 12 tgari...
kalau malam pulak pukul 6.45 ptg...
memang these days.., pesakit yang aku jaga critically ill...
macam tadi... pakcik yang aku jaga  meninggal Jam 10.50 pg...
baru sempat settle body, then baru nak settlekan dokumen pula...
ada kemasukkan pula... dan macam biasa...
punch card untuk punch out delay pun terjadi...
keluar pukul 3.30 ptg... huhu...
kadangkala terfikir... aku ingin berhenti kerja sekiranya ada jodoh kelak...
nak menumpukan perhatian pada keluarga... 
nak besarkan anak2 sendiri... nak didik mereka...
tapi.... Entahla...


dan esok kemungkinan jadual bertugas akan keluar untuk minggu2 akan datang...
hope jadual ok untuk aku berulang... Amin...:)

Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment