Tuesday, July 12, 2011

Rentetan hari ini... 12 julai 2011

Bismillah dan As-salam...
Macam biasa la... kalau lepas kerja malam...
aku akan direct balik rumah kat penaga...
sekarang aku bawa moto pergi sana...
senang sikit... naik bas ok...
cuma kawasan umah aku dah tak ada bas nak lalu...
sebab katanya rugi... seterusnya perkhidmatan dihentikan terus...
dan perlu suruh ummi ambil kat kawasan tertentu... 
sekiranya menggunakan perkhidmatan bas tu...

Oh ya... sesungguhnya aku berbangga menjadi orang pulau pinang ni...
seryes masa kecil... ingat lagi cikgu aku selalu kata pulau pinang sangat kotor...
masa tu nak terapkan kepada kami agar menjaga alam sekitar...
dan aku akuinya... amat kotor negeriku masa lalu...
namun sekarang... Alhamdulillah agak bersih...
dan peningkatan itu ada... insyaAllah... 
nanti aku uploadkan gambar negeriku yang tercinta ini... 
terutamanya keadaan sekeliling yang bersih!!!

sampai rumah... rehat sat... mandi sarapan...( hm... hari ni tak puasa...)
dan terus syahid 
( bahasa aku dan kawan2 masa kat HKL dulu kalau tidur keletihan expecially selepas bekerja)...
hm...waktu zohor dah bangun...
ummi ajak teman pi Kepala Batas ...
lepas asar baru sampai rumah...
online sat... 
masak ...
waktu isyak online balik...
tadi Makchaq mai, kakak ummi yang sulung dan baru setengah jam balik... 
dan sekarang dapat online ...

hm... cepatkan masa berlalu...
hidup ini... sukar ditafsirkan...
namun penuh dengan nikmat yang kita tidak sedari...
nikmat yang berlainan bagi setiap insan...
dan satu nikmat aku yang telah Allah tarik ialah...
selepas kena penyakit bell's palsy dulu...
aku tak blh makan pulut banyak2...
hanya dapat jamah dalam kuantiti yang sedikit sahaja...
kalau lebih... sakit kepala yang amat...
hm... :(

Sekian,Wassalam...


No comments:

Post a Comment