Tuesday, July 19, 2011

My bad day Today!!!

Bismillah dan As-salam...
Hm... nasib yang kurang baik harini.... huhu 
taktau nak cakap macam mana...
masuk2 kerja... ada saja benda yang require pm...
yang tu takda masalah... Alhamdulillah dapat buat peringkat demi peringkat...
pastu macam biasa la... budak baru ni...
aku masih sharing pesakit... kena jaga dua katil akibat staff yang tidak mencukupi...
dan itu pon benda biasa juga... 
dulu kat ward dekat 20 katil dah biasa, cuma conditon kat icu agak kurang sesuai...
cuma tadi... pesakit aku yang jaga... 
aku dah settle kan apa yang sepatutnya untuk jam lapan malam untuk pesakit A ...
then aku terus ke pesakit sorang lagi pesakit B...
aku buat apa yang patut dan lepas tu macam biasa kena chart...
sedang dok menulis apa yang sepatutnya...
sudden , BP patient A drop then terus patient jadi tachycardia... heart rate dekat 180 beat / min...
nampak gasping...aku pon tinggalkan apa yang sedang aku buat terus panggil Dr... 
then diorang order macam2...
sedang aku cuba settlekan benda yang diorder oleh mereka kat pesakit A tadi.
diorang terus pergi ke pesakit B aku...
then... hish... perkara yang aku tak habis tulis tadi  diperbesarkan...
huhu... Ya-Allah... tak ada niat...
yang mana satu lebih penting...
conditon pesakit ke atau catatan tu?

Aku selalu bgtau sedara mara aku...
supaya belajar bersungguh2...
jangan jadi misi macam kak ta... tak best...
kerja macam kuli ja...
reality!

entahla... taktau nak cakap apa...
semua tempat sama... kat tempat lama pon sama, kat sini pon sama
why do people keep blaming others without looking at their condition first?!
huhu...

seryes malas nak cakap dan malas nak blame mana2...
setiap manusia adalah terlalu dewasa untuk menilai yang sepatutnya... 
entahla... seryes! tak ada mood!

okla... esok kerja pagi... then balik penaga...

Sekian, Wassalam...




No comments:

Post a Comment