Thursday, June 16, 2011

The sweet escape!!!

Bismillah dan As-salam...


Alhamdulillah... dan nak abes dan pon cuti ni...
esok dah nak bailk Penang... sabtu dah keja petang...
besa la adik aku pon baru je abis last sem... tunggu convo je...
memang agak merata juga kami ronggeng... walalaupon selalu pergi sebelum ni... huhu
aku datang kl naik bas malam ahad malam isnin pukul 1 pg... 
sampai kat pudu elok2 dekat subuh...
adik aku ambil kat pudu tu...
( wow pudu dah berwajah baru... memang terpesona tengok... )

Dulunya, inilah pintu masuk utama...sekarang dah tertutup dengan pagar...
nak elak orang melintas waktu peak hours kot...

dulunya gerai jual buah2an... sekarang jadi kaunter polis...
hope keadaan lebih selamat...

tempat jual dunkin donat berubah menjadi kaunter pertanyaan...

suasana dalamnya yang berubah... 

macam biasa la... kalau kuar berdua tak makan luar tak sah...
isnin lalu, kunun kali ni nak makan steambot... makan kat johny times square...
kami kuar pn dah lepas zohor... lepas tu jejalan sekitarnya...
terus ke Jalan TAR... pergi beli baju yang kawan aku suruh tolong belikan...
then kami balik rumah... lepas pukul 9 pm camtu kitaorang kuar balik gi karok... haha!!!
suara sumbang betul... nasib tak hujan... hihi... :P




Selasa... gi cuci mata kat Ikea... waa... seronokkan kalau dah ada rumah sendiri...
hm...
besala budak duaorang ni... dok perasan nak hias rumah diorang kelak...
angan2 la katakan... hihi...

banyak2 ruangan... aku paling minat yang ni... huhu...



nampak sweet kan untuk si kembar... :)

malamnya pulak pi I-city...
ha yang ni baru kali pertama aku pergi...
nak kata teruja... tak sangat... tapi okla...
hihi... gaya tak blh belah... malu la pulak... :P

kah2... :P

rabu... Alhamdulillah... dapat berpeluang jadi dugung kat PD... kih2...
penang ada laut tak pi...
pi mandi jauh2 pulak... hampehla zalikha...!!!

sebenarnya... McD adik aku buat Family day...
jadi aku join la...
dan agak tersentuh... banyak crew2 yang pergi adalah golongan kurang upaya...
adik aku cakap... memang family day ni sebenarnya banyak nak raikan dioarang lebih..
sebab majoriti hanya hidup dengan kerja aja...
dan kurang pandai hidup bersosial...
hm... Ya-Allah... terima kasih atas nikmat yang engkau berikan kepadaku...
jadikanlah aku insan yang senantiasa berada dalam keadaan bersyukur... Amin...

jadi dugung tak lama mana... 2 jam je... sampai dalam pukul 11 am...pastu 
pukul 3.30 kitaorang dah bertolak bailk...
adik aku kerja malam pulak kat McD tu...
air surut... masa nak gi mandi jauh juga kena jalan...

masa kitorang nak balik air dah naik balik... huhu... memang xda rezeki mandi lama2...
benda tak dirancang... tapi syukur... dapat juga mandi laut... dah lama idam...:D

kadang2 apa yang kita mahukan, tak semestinya dapat sekarang...
mungkin dugaan buat kita dan kita akan menjadi lebih dekat denganNya...

hasil dari jadi dungung... haha!!! 
tak payah pakai make-up dah untuk seminggu... blusher ori ada kat muka...
(macamla aku ni jenis pakai make-up... :P)
Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment