Thursday, June 16, 2011

Buku berguna

Bismillah dan As-Salam...
Semalam, lepas balik dari PD dalam pukul 6ptg camtu, 
adik aku hentikan aku kat HKL...
jadi sempatla pergi ke ward lama... cari kengkawan...
Alhamdulillah... :) terubat juga rindu...
lepastu... dalam pukul 9.30 pm,
aku ikut K.lyn... roomate merangkap housemate aku kat Kg. Baru balik rumah...
skoteng kat rumah diorang... huhu... bekas rumah aku... :(
aduhai... sedih rasanya... suasana lain... itu bukan kediaman ku lagi... :(
apapun... life must go on!!!... Allah tahu apa yang terbaik buatku... :)

sampai saja rumah... teman serumah yang masih lagi orang yang sama...
kitaorang sembang hampir tak hingat dunia... dekat sejam lebih...
lepas tu masuk bilik... masa nak tido...
aku terpandang buku ni kat sebelah tilam dia...
terdetik nak selak...
seryes aku cakap... buku ini memang berguna...
elok dibaca oleh sesiapa yang sedang melangkah ke alam rumah tangga...


dan tadi, balik dari Kg. baru menuju ke pantai dalam..., 
aku singgah kat kedai buku di jalan TAR...
aku pon beli buku ini... ilmu yang berguna...
ilmu ni mungkin berguna kepada ku pada masa hadapan kelak... mudah2an...
insyaAllah... sekiranya sudah bertemu dengan jodohku kelak...
aku inginkan kami sama2 membaca buku yang berguna seperti ini...
dan sekiranya si dia pun juga ada bacaan yang baik untuk kami baca 
dan praktikkan demi membina rumah tangga yang bahagia...InsyaAllah... Amin... :) 

Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment