Tuesday, March 22, 2011

program hari ini...

Bismillah dan As-salam...
Macam banyak je programnya...
tapi waktu ni la kena settle kan...
lepas zohor camtu, kena pi jabatan pendaftaran negara...
kena buat IC baru... huhu...
IC aku sekarang ni... 
"chip dia pon dah lapuks!..."
kata pegawai KWSP kat aku 3 mggu lepas...
CEHH!!
puncanya... aku nak print slip kwsp kat kiosk kwsp utk bg kat bahagian kewangan di tempat keja baru...
pastu mesin kiosk tu plak tak le nak detect ... 
hampir 10 mesin kiosk yang ada aku cuba  kerana rasa tak puas hati... haha..
last2... pakcik tu yang perasan kegiatan aku...
datang kat aku , pastu tanya... aku pon bgtau puncanya...
then dia minta IC aku... dengan selambanya dia kata...
" patutla... IC lama... comot dah pon... chip dia pon dah lapuks!..."
huhu...
terima sajala... sebab memang benar...
ic aku ni dah lama... pastu... huduh jugak...
pastu aku balik rumah... selongkat balik harta benda aku...
terjumpa balik penyata 2008 punya... yang masa tu KWSP masih pos kat rumah...
guna yang tu la hantar kat bahagian kewangan...
dan mereka accept!
tapi... hari ini... memang kena buat baru, untuk masa depan yang tak tahu  macam mana, dan hari inila... aku cuti... hehe...
oh ya... lupa pulak... ATM card Maybank aku pon buat Hal!
ni satu lagi hampeh!...
aku perasan sejak awal januari... tapi jadik makin kronik...
mula2... kat ATM sesetengah tempat ja yang tak boleh detect...
tapi... sekarang, aku hanya boleh cucuk kat Maybank kat bertam tu je!
sengsara tol!
nasibla slalu sebulan, aku kuar cash sekali je...
ambil banyak terus... utk bagi kat parents...
bayo duit rumah, pastu belanja bulanan termasuk beli brg keperluan rumah... termasuk sabun dan barang dapur... kalau bayaran berokband..., slalu aku guna maybank 2u online...
senang sikit... 
unless... ada kena bayo benda yang kita tak jangka...
mmg kena cucuk lagi la...


huhu... sayang betol... walaupon huduh... terpaksa...
mekasih kerna pernah berkhidmat dengan aku...

oh ya... ada orang suggest kat aku, suruh guna rubber eraser, rub kat chip dia...
dah try dah... tapi tak jadik pon... huhu... menci!

huhu.... ni la satu kelebihan misi yang aku akui... cuti tak sama orang...
sesetengah hal, orang kena ambil cuti, aku tak perlu...
: D


Sekian, Wassalam...




No comments:

Post a Comment