Tuesday, March 15, 2011

Megi Mee... :(

Bismillah dan As-salam...
hm... Alhamdulillah... dah kenyang...
balik keja tadi nak beli makanan... rasa cam kenyang...
tetiba lepas solat maghrib lapor la pulak...
terpaksala masak dan makan makanan ni....
sebenarnya ,aku prefer makan nasi+telur gorang+kicap than makan megi ni...

aku tak suka sangat makan megi... 
rasanya untuk tahun ni...ni kali ke dua kot...haha...
bukan memilih... aku paling senang bab makan... aku makan je semua makanan,
tolak organ dalaman ( cuma kekadang ja teringin makan hati ayam...tu pon ambil satu ja...kalau lebih muak)
pastu makanan darat aku makan daging lembu ngan ayam ja...
kalau yang lain... korang tak cakap... selamat la masuk perut aku...

sebab tu la badan ni dok 'sihat' dari dulu...
haha... dan abah aku ajar anak dia makan bagi habis...
dan jadi jangan pelik kalau korang bawak aku makan, licin pinggan tu...
sayang makanan la katakan...hihi

Cuma satu ja... aku cukup cerewet bab masak dan pemilihan kedai makanan...
maafla kalau korang ajak aku pi kedai yang tak memenuhi piawaian kebersihan aku,
... confirm aku tolak awal2...
cuma kekadang nak jaga hati orang... masuk juga.. sekadar untuk minum minuman dalam tin jela...
adik2 aku pon menyampah ngan aku kalau tolong aku memasak...
cerewet sangat...huhu... dan aku akui...

hmm... bercakap pasal megi... memang cara  penyediaan aku lain dr orang lain...
semua orang yg kalau tinggal serumah dgn aku akan ckp benda yang sama...
aku akan rebus mee dia 3 kali...
dimana setiap kali aku toskan mee...
kemudian rebus kembali dengan air yang baru...
aku tak lalu tengok air kapur mee tu... rasa dia pon pelik...
kemudian... aku akan buat rencah sendiri... tumis bawang putih, masuk cili giling, pastu masuk perencah dia dalam 1/3 saja... pastu tambah apa yang patut...

( sebab perencah dia ada MSG @ Pak aji.. aku memang masak tak guna pak aji...
kalau makan rasa dahaga pelik. tapi takla seteruk abah aku... kalau makan makanan yang ada perencah ni, confirm cirit... sensitive benau)

dan telur ayam mesti aku gorang dulu buat telur mata...
aku tak masuk dalam megi tu dan rebus naik sekali...
sebab rasa macam hanyir...huhu...

pelik bukan?
huhu... inila realiti tentang aku...

sebenarnya tergerak nak tulis entri ini sebab orang serumah ni baru saja menegur tentang cara pelik aku tadi...


Sekian, Wassalam...


No comments:

Post a Comment