Saturday, February 12, 2011

Valentine Day

Bismillah dan As-salam...
Dengat tajuk pon dah tau ek... lusa harinya...
sepatutnya umat islam tidak menyambutnya
tapi ikut masing2la...itu hal kamu...
cuma 1 aje aku agak sedih...
pagi semalam...masa tu aku baru habis duty malam... dalam pukul 8 pagi...
berkemas meja kaunter dan nak pulang ke rumah la... mengantuk tahap gaban dah...
dan datang Dr. incharge ward...Dr. Kanges...Dr. ni duduk kat kaunter kejap sebelum ke klinik...

kemudian pula datang sorang kawan sekerja aku ini...
dan dia membelek jadual kerja kami...
( untuk pengetahuan korang... jadual tugasan di ward aku... selalunya akan diupdate seminggu sekali...
jadi perkara yang akan kami buat bila sampai tempat kerja ialah membelek roster tersebut... nak tgk tugasan yang telah dijadualkan... kerana kadang2 ada perubahan sekiranya ada staff EL etc...)
dan aku agak sedih dengan kawan aku sorang ni...

Dia - " Eh... 15 haribulan ni cuti umum ek... Cuti apa ek?"
terkesima aku... Ya-Allah cuti junjungan nabi kita... Nabi Muhammad S.A.W..
Dr. Kanges - " Akak... cuti Maulud Nabi la... "
termalu aku... Dr.berbangsa india menjawabnya...
aku menyampuk...
Aku - "ish2... akak cuti keputeraan nabi kitala... "
Dia - " Eh... Ye ke?... tak tahula... "
( sedih aku masa tu... tapi aku tak salahkan dia... mungkin busy menjaga anak2 sampai tak sempat nak tengok kalendar @ Tv yang menyiarkan pasai Hari keputeraan Nabi )
Dia menyambung lagi....
Dia - " sayangla ek... mengapela tak jatuh pada 14 Feb ek?... kalau tak bolehle sambut valentine... "
huhu... terus aku rasa sebak... dan terdiam...

( aku insan biasa sahaja... bukannya perfect bab agama... tidak semua aku tahu...
tapi bab ini rasa sedih... tak tahu nak komen apa... )

perluka kita harapkan cuti sambutan Hari Nabi junjungan kita bersamaan hari ITU hanya kerana ingin 'menyambutnya'??? ...huhu

Mudah2an Allah lembutkan hati kawanku termasuk juga diriku untuk lebih mendalami Agama kami dan tetapkanlah Iman kami Ya-Allah... Ameen...

Sekian, Wassalam...


No comments:

Post a Comment