Saturday, July 3, 2010

Kursus

Bismillah dan salam...

harini dah masuk 12 siri kursus haji dan umrah yg diadakan di Masjid Jamek Kg. Baru... naman aku telah mengikuti 8 siri kerana 3 siri pertama aku belum lagi menyertai kursus tersebut kerna aku tidak tahu akan kewujudannnya dan 1 siri aku ponteng blk kg sepupu kawen.... hmm.. ada lagi 2 siri yg bakal berlansung...
becakap bab kursus ni... aku bknnya budak yg blh duk diam.. kl diam mulala ngantuk.. hadoooiii... tabiat teruk... habes syaitan durjana tu bergayut atas mataku... tu jadi berat semacam... minum nescafe pon dah tak bekesan... walhal minuman itu bknnya minuman feberet pon kerna nk elak ngantuk so terpaksala minum...
mggu dpn ada ujian kursus...so nk nilai kefahaman peserta... hm.. lama dah x amek exam ni.. ketaqla pulak... kn qatam lagi buku ni... tapi sebenarnya lulus ka gagal ka... yg penting penghayatan kita sewaktu melakukan ibadah... aku berharap kursus yg aku hadiri walaupn berlopak + buku yg dibaca + carian dlm tenet yg aku terjah2 dpt sedikit sebanyak ilmu yg bermanfaat...
YaAllah... jadikanlah Umrah yg bakal aku lakukan adalah Umrah yg Mabrur... Amin..

sekian wasallam...

No comments:

Post a Comment