Tuesday, June 29, 2010

Suntikan Depo Provera

Bismillah dan salam...

sebenarnya aku didlm delima... serba salah... nk ambil injection @ tak untuk preparation pergi sana nnt insyaAllah ... mmgla pekerjaan ku tak henti asik kena cucuk... setahun @2 tahun sekali, ada je vaksin yg kna ambil.. so yg tu mmg wajibla...no choosing.. dan kl bab kena cucuk dan dicucuk tu biasa je... cam petik jari gitu.. hehe... belagak brani kunun... but for this ... i need to think more n more... due menses mmg time aku pergi sana mase tu... so kl kena ambil suntikan Depo Provera bg mengelakkan penghasilan telur wanita seterusnya dapat elak datang bulan. selain itu, ia salah satu kaedah masa kini bg yg merancang keluarga... alahai... takut macam2.. mmg la ia suntikan hormon yg dpt elak ovulasi.. tapi bg perempuan yg blm berkahwin ni... risaula jgk side effect yg lain... hmmm... Apapun.. Allah lebih mengetahui... kita merancang dan Dia yg menentukan... harap2.. aku dpt buat keputusan terbaik... Amin...

tapi utk suntikan meningitis mmg wajib dan skrg H1N1 pon katanya dah wajib...huh!! .. ( rugi btol mase mula2 vaksin tu kuar aku tolak awal2.. kl x xyah ambil dah H1N1 ni )... alahai... kwn2 lain deman seminggu ambil... harap bdan aku gagah perkasa la... 






ambil dr google

sekian.. wasallam

2 comments:

  1. takot je cucuk mende ni...sakit, auchh..

    ReplyDelete
  2. rasa nya cam susuk insulin.. guna needle kecil ... cam kena gigit semut rasanya... hehe... (pengalaman ambil vaksin)

    ReplyDelete