Monday, July 5, 2010

quaker oat

Bismillah dan salam...
em... nak cakap ttg makanan aku bknla dietition pon... tp nk ceta gak ttg makanan berkhasiat ni... dulu aku mmg lansung x lalu dgn quaker oat ni... slalu bancuh ngan air susu panas... then kembang semangkuk pastu masuk tekak... yulk... kembang tekak... tapi skrg dah blh terima... dgn cara sediakan minuman susu yang tidak panas then baru masukkan oat... okla... walaupun tawar tapi no hal... aku x minum manis... manis pon cam manis2 buah gitu....
the reason i take quaker oat daily because i have very bad constipation... huhu... sedangkan brd dlm medical area.. nk wat camne.. minum air sehari 2 liter pon x jadi... sayur pon jenuh makan, kerja kat ward pon asik jalan je... so consider as exercise la kan walaupon x mcm atlit...
btw ini bukan topik.. nk cakapnya ttg quaker oat ni... bg sesiapa yg mahu mencubanya.... aku sarankan utk mengambil

yg packing warna merah ni bg sesiapa yang sukakan oat hancur..
tidak terasa bijian lansung... jenis lembut...
manakala packing warna biru ni tekstur bijiannya agak kasar..
macam terasa mkan kulit oat..
tapi takla teruk sangat...
dan aku... makan kedua2nya... cuma prefer yg kaler merah lebih...

credit to en. google for the pic


Sekian, wasallam..


4 comments:

  1. takat oat ja... nila2 pon blh.. tapi ng makan ka?

    ReplyDelete
  2. kak long..ton pon ngah try mkn quaker oat tu.tp dah plih yg biru..

    ReplyDelete
  3. hehe... ton.. xpa variasikan makanan.. acewah.. macam dietition la plak...

    ReplyDelete