Sunday, January 16, 2011

Ummi dan Abah... ( -.-' )

Bismillah dan salam...
Seminggu ni. aku baru ada masa nak menyusun pic yang berlambak dalam lappy aku ni... huhu... cam berat dah... nak beli hard disc baru... Risau pisang berbuah 2 kali sebab dulu aku pernah ada hard disc... dan hobi aku takda kerja lain asik snap gambar je... dan semua pic2 aku simpan dalam hard disc tu... then masa final year student nurse, kawan aku pakat minta nak simpan dalam lappy masing2... kemudian aku pon bagi... yang sedihnya... aku dapat balik yang dah rosak... huhu... tak boleh nak baca hard disc tu... dah banyak kedai aku tanya leh dapat back up ke tak data dlm tu... semua cakap memang dah tak boleh nak tolong... pasrahje la... cuma masih ada yang tersimpan sedikit dlm lappy yg hampir penuh muatan data ni huhu... :(... terpikir nk burn dlm cakera disc. tapi belum berkesempatan...

sedang menyusun pic2 yang ada. terjumpa balik pic2 yg aku snap masa Abah dan ummi sedang tidur...
sedar tak sedar abah dah berusia 53 tahun manakala ummi pula dah 49 tahun... :(... cepatkan masa berlalu...?


sekitar tahun 2007

7 jan 2009


11 mac 2008

25 jan 2009


Aidilfitri 2008


sewaktu ummi ke kelantan... masa ni aku masih mengaji nak jadi misi...
awal tahun 2007 ( seingat aku...)

aku mengaku... agak jahat... semasa melihat mereka tidur aku pasti akan memandang lama di bahadian dada untuk memastikan samaada mereka bernafas atau tidak...aku juga akan merenung raut wajah mereka... kedutan yang banyak telah muncul... kekuatan mereka tidaklah segagah sewaktu kecilku...

Ya-Allah. janganlah kau cabut nyawa mereka selagi harapan yang diharapkan oleh mereka ini terhadap 4 orang anak mereka belum terlaksana... dan jadikanlah kami anak yang terbaik buat kedua ibu bapa kami, anak yang senantiasa menyenangi hati mereka... serta dapat membalas jasa mereka yang tak terhingga banyaknya....(T.T)

DOA BUAT IBU DAN BAPA...

"Wahai Tuhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua ibu bapaku serta bagi orang-orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan"
- Surah Ibrahim 41



Sekian, Wassalam...