Saturday, January 22, 2011

Masalah letrik lagi! *sigh*

Bismillah dan salam...
Seminggu ini... aku mengalami masalah gangguan bekalan letrik yang teruk... 
jenuh msg dan call owner rumah ni...
banggunan yg aku sewa ni ada 8 rumah semuanya dan yang alami masalah ini hanya 3 buah rumah termasuk rumah aku... ceh!
masalahnya skrg paip yg ada dawai bekalan letrik ( maaf aku tak pandai bahasa wayaring ni..) ke rumah kami  dimasuki air... jadi perkara biasa yg berlaku kalau letrik terkena air mesti tertendang la suis utama tu...
 ( hish teruk kan cerita aku?? seryes aku tak pandai nak story mori ni)
nak kata punca air dari mesin basuh kami.. rasanya tak sangat...
skrg kat KL musim hujan.. then paip tu pulak lokasinya tidak berbumbung... 
( jadi... paham2 la... )
letrik ada x sampai 2 jam... then off balik...
hish!!!
aku tak kisah sgt tidur kepanasan...
cuma yg geram ni...nk iron baju terpaksa menumpang...
habis barang basah dalam peti tu busuk!...
susah betul... online pon malam je... tu pon dah make sure bateri lappy ni full... kl dah empty... bye jela!
tadi dah datang pakcik2 wayaring tu... dah tukar wayar baru...
hope ada perubahan... Amin...

sekian,wassalam...

1 comment:

  1. hahaha..lebey kurg la mslh ak jgak..ak dilantik jd guru pss.. pss tuh dah la mcm tongkang pecah dorg wat ak kena handle..nk wat keja pon susah asek short circuit ja... xsmpai 5minit ak on main switch pon jadik balik...xtahan mgu ke2 sekolah mengamuk la..baru la dtg abg2 tnb repair...alhamdulillah skg da ok..aman sikit nk wat keja ;)

    ReplyDelete