Sunday, June 3, 2012

Barakallah buat Diyana dan Ariff :)

Bismillah dan As-Salam...
Dulu, aku pernah tulis tentang kawan baikku ini...
Entri bulan December 2010...
masa tu entri berkatan dengan majlis bertunang dia yang tidak dapat aku hadiri...
dan termaktub sudah di Loh Mahfuz 1 Jun jumaat lepas 
Diyana menjadi isteri dengan lelaki yang di kasihi 
beliau. Ariff... :)

Selepas sah di Ijab Qabul kan dengan insan yang Di cintai... :)

Kegembiraan berganda... :)
( ciplak pic dari photoghraper Diyana )
huhu... sedih, 
tak ada dah masa untuk gi lepak2 kat USM lepas ni...
Diyana pun dah abes buat Master dan akan mengikuti suaminya pergi Labuan...
Tiadala teman untuk kongsi suka dan duka...
teman yang sangat memahami perasaan dan memberi kata semangat di kala hati gusar...
Terima Kasih kerana sudi menjadi kawan yang terbaik di dalam hidupku...
Mudah2an persahabatan ini kekal hingga ke syurga wahai Kawan... :)
apapun... aku tumpang bahagia buat mu...
tahniah ye!!!... :D


Juga... aku semakin kehilangan teman bila adik ke3 aku sudah meninggalkan aku...
bukannya gi mana pun...:P
 Farzana a.k.a Najwa telah mendaftarkan diri memasuki UITM untuk pengajian TESL... 
berminat sangat bidang pendidikan... 
Mudah2an Allah Maqbulkan cita2Mu Untuk menjadi pendidik terlaksana ye adik... 
Ameen... :)
(hajat kekanda dahulu tidak kesampaian... mungkin ia bukan rezeki ku... :) )

Dan ini, Majlis persandingan Ainah...
Teman sekerja yang juga baik denganku...
Tahniah Ye adik!!!
Tumpang bahagia juga untuk Kamu :D


" Barakallahu lakum wa baraka Alaikum wa jama'a bainakum fii khaiiir"


" semoga Allah memberkati untuk kalian dan memberkati keatas kalian
dan menghimpunkan Kalian di dalam kebaikan "
(- HR Abu Dawud, Tarmidzi , Ibnu Majah, Ahmad)

"Apabila seseorang perempuan menunaikan solat 5 waktu,
berpuasa di bulan Ramadhan,menjaga kehormatan,
serta menutup aurat dan taat kepada suami,
maka berhaklah ia masuk ke syurga melalui mana-mana pintu yang disukainya. "
- Hadith Rasulullah SAW.


Teringat tulisan Ust. Hasrizal dalam buku aku terima nikahnya.
Erti sebuah perkahwinan :
" Terimalah seseorang seadanya...
kebaikkannya disyukuri dan
Kekurangannya diredhai, InsyaAllah... "

Semoga bila sampai waktunya, Allah mengurniakan aku pasangan dan menghadiahkan aku perkahwinan yang senantiasa berada dalam RedhaNya...
InsyaAllah...Amin... :)

Sekian, Wassalam...


No comments:

Post a Comment