Tuesday, March 12, 2013

Hari pertunangan angah... :)

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum... :)


Sabda Nabi Muhammad S.A.W :
“Rahsiakan pertunangan dan iklankan (maklumkan) tentang perkahwinan” 
(Hadith riwayat Ahmad dari Abdullah bin Zubair Radhiyallahu ‘anhu, dan disahihkan oleh al-Albani di dalam Irwa’ al-Ghalil)

Tiada niat untuk menghebahkan pertunangan adik saya, 
Namun, insyaAllah, niat dan tujuan yang baik ,
saya mendoakan agar Allah memberkati dan merestui majlis pertunangan ini,
yang sangat simple dan hanya dihadiri oleh kaum keluarga ...

Hm... 
Alhamdulillah, adik kedua telah melansungkan pertunangannya pada 3 Mac lepas,
mudah2an Allah permudahkan urusan perkahwinannya kelak, InsyaAllah, Ameen...

Btw, seperti biasa,
biarlah photo berbicara :)
Tahniah angahku yang Gojes :)
Along hepy untuk hang :)

Lebiu... ^.^ V

Kepunyaan En.Rosley...

Ibuku yang hepy... heee :)

Tokwan yang semakin sihat, Alhamdulillah :)

Angah dan bakal mertua...InsyaAllah :)

Ladies in yellow:)

Hm... hantaran/hadiah berbentuk makanan diberikan kepada pihak lelaki...
( Adat melayu )



Sabda Rasulullah S.A.W :
“Salinglah kalian memberi hadiah, nescaya kalian akan saling mencintai.” 
- [al-Adab al-Mufrad, Hadis No: 594 dengan Sanad yang Hasan]

Walaupun sekadar adat, asalkan tidak bercanggah dengan Islam,
insyaAllah saya rasa ia dapat diteruskan,
tambahan dapat menjalinkan hubunga silaturahim dan 
ikatan yang baik bagi kedua2 pihak keluarga... :)
mudah2an ianya tidak keterlaluan/melampaui batas insyaAllah :)


Kanak2 penyeri suasana... :)

2 orang kanak2 kecil yang paling terkini...
Muaz ( berusia 11 bulan ) dan Aish Khalish ( lagi 4 hari berusia 2 bulan )

Amirul Muhaimin dan Muaz...

Aina Batrisya, Nurin Nasuha dan Muhammad Naufal...

Hal orang tua2... hehe :)

Maklang Faridah dan Pakcik Bakri,


Antara Sepupu sepapat yang hadir :)

Alhamdulillah,
bertunang sudah angah,
Permudahkanlah Ya-Allah urusan perkahwinan angah dan Fadzil
( bakal adik iparku... )
insyaAllah Along senantiasa doakan yang terbaik buat Kalian...
Ameen :)

Oh ya... saya menghormati kehendak orang tua2 yang mahu saya meminta sesuatu 
kerana adik saya 'langkah bendul'. 
Mungkin niat orang2 dahulu mahu menjaga hati si kakak...
Namun, perkahwinan adalah sesuatu yang memudahkan,
buat apa perlu susah2 kerana Alhamdulillah, InsyaAllah...
saya sangat gembira dengan proses penyatuan hati adik saya
( ^.^V" )


Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment