Monday, November 19, 2012

Salam Maal Hijrah 1434 :)

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum... :)



Selamat Tahun baru buat Muslimin dan muslimat...
Alhamdulillah, masih di panjangkan usia untuk meminjam udara
dan menikmati setiap pemberianNya lagi...
Terima Kasih Ya-Allah...

Ya-Allah... 
Ikhlaskanlah daku, jadikanlah aku insan yang senantiasa bersyukur dan sabar...
Aku memohon agar Engkau lapangkan dan permudahkan daku dalam 
beristiqamah mencari keampunan dan keredaanMu,
PadaMulah aku berserah,
Engkau yang mengatur hidupku...
Aku Memohon agar senantisa gerakkan hatiku dan perbuatanku 
mememilih yang terbaik disisiMu
yang Engkau Redhai, hanya keranaMu...
Ameen, Ya-Rab!!!


Muhasabah diri : 
"Perkara yang paling sedih apabila tibanya tahun baru adalah umurku bertambah tetapi amalanku tidak bertambah" 

- (Ibnu Mas'ud)



Sekian, Wassalam...



* entri ini sepatutnya dilakukan pada hari khamis lepas.
ia menjadi lewat kerana permasalahan internet di kawasan saya.

No comments:

Post a Comment