Saturday, November 3, 2012

Hidup dan Mati...

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum... :)


( Surah Al-Hijr 6 : 60)

Hm... Hanya Dua perkataan,
yang memberi definasi yang sangat besar dalam dalam diri insan...
definasi yang sangat menyeluruh tentang apa yang telah berlaku, sedang berlaku dan bakal berlaku.
Sekarang, Alhamdulillah, saya masih hidup dan dapat menulis lagi di blog ini,
namun, kelak bila sampai waktu saya mati,
saya akan di persoalkan apa yang telah dilakukan setiap detik dalam hidup...
niat dan tujuan perbuatan saya,
termasuk berkaitan dengan entri2 yang saya tulis disini...

Ya-Allah, maafkanlah segala dosa2ku...
Jadikanlah penulisan disini dan di mana2 dapat memberi manfaat 
buatku serta pembaca2nya...
( sekiranya ada pembaca )
Jadikanlah luahan yang ada disini,
bukannya luahan yang menyebabkan aku kufur,
Jadikanlan aku insan yang senantiasa bersyukur...
hilangkan sifat ujub, tamak dan takbur yang sekiranya aku tidak sedar ia 
bersarang di hati insan kerdil ini...
jadilkan ia sebagai perkongsian yang dapat memberi Ilham kepada yang membacanya...
 dan sebagai perkongsian pengalaman hambaMu diatas bumi pinjaman dariMu...
Ameen, Ameen, Ameen , Ya-Rabbal Alameen...



Dan.. kenyataan yang sememangnya pasti,
2012 bakal pergi...
 Detik melepasi detik,
Minit- minit yang berlalu,
Setiap jam, hari dan semuanya,
Adalah milik Allah yang hakiki,



"Jadi oleh Tuhanmu, Kami pasti akan menyoal"


" mengenai apa yang mereka telah kerjakan "

( Surah Al-Hijr 15 : 92-93)

Sekian,Wassalam...
 

No comments:

Post a Comment